Uw winkeltas (0)

Klantenservice

Veelgestelde vragen

ASSORTIMENT

Hoe kan ik zien of een artikel op voorraad is?

Op de artikelpagina staat aangegeven of het artikel voorradig is. De voorraad wordt na elke bestelling bijgewerkt. Desondanks kan het altijd voorkomen dat een artikel onverhoopt niet voorradig is. U krijgt hierover dan zo snel mogelijk bericht.

Komt er vaak nieuwe collectie in de webshop?

Jazeker! Bijna het gehele jaar wordt de webshop aangevuld met nieuwe collecties.

Is de collectie op de webshop hetzelfde als in de winkel?

Ongeveer 80% van onze collectie artikelen staat online. Het loont altijd de moeite om ook onze ‘echte’ winkel eens te bezoeken.

BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Klik op het artikel van uw keuze, waarna een artikelscherm opent. Hier kunt u inzoomen en ziet u gedetailleerde informatie. Kies vervolgens indien van toepassing uw maat en klik op “plaats in winkelwagen’. U kunt eventueel verder winkelen door op ‘terug naar overzicht’te klikken. Als u klaar bent met winkelen klikt u rechtsboven op "winkelwagen". U komt dan in een scherm waar u uw naam en adres kunt ingeven en vervolgens kan betalen. Vergeet niet de betaalprocedure helemaal af te maken. Nadat u besteld heeft houden wij u via email op de hoogte van de voortgang van uw bestelling.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Wanneer uw bestelling verwerkt is krijgt u een orderbevestiging per email. Zodra het pakket verstuurd wordt krijgt u ook een email.

Wat is de levertijd?

De levertijd is 1 tot 3 werkdagen. Zodra uw bestelling bij ons binnen is, beginnen we met het afhandelen daarvan. Wij versturen echter alleen pakketjes van dinsdag tot en met vrijdag. We proberen bestellingen zo snel mogelijk te versturen.

Verzendt u ook naar het buitenland?

Naar het buitenland versturen kan alleen bij betaling via bankoverschrijving vooraf. Retourneren is net als in Nederland voor uw eigen rekening.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Zijn de prijzen hetzelfde als in de winkel?

Ja, die zijn gelijk. In de uitverkoop kan het om technische redenen een enkele keer voorkomen dat een artikel in de winkel een andere prijs heeft dan op de webshop. Dat kunnen we helaas niet aanpassen en we geven geen geld terug bij prijsverschillen.

BETALING

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Op dit moment kunt u betalen met iDeal, rembours en per bankoverschrijving. iDeal is de meestgebruikte en eenvoudigste manier om te betalen. Wij maken hierbij gebruik van een veilige verbinding via Omnikassa van de Rabobank.
Indien u uw bestelling via een bankoverschrijving wilt betalen, versturen wij uw bestelling pas wanneer het bedrag bij ons binnen is. Als na 3 werkdagen het bedrag nog niet is bijgeschreven, voegen we de artikelen weer toe aan onze voorraad en laten we uw bestelling vervallen.
Rembours betalingen zijn alleen mogelijk in Nederland.

Wat is onder rembours bestellen?

U hoeft dan niet vooruit te betalen, maar u betaalt pas aan de bezorger. De meerprijs van deze manier van verzenden is € 18,35 per bestelling.

VERZENDING

Wat zijn de verzendkosten?

Bij besteding vanaf € 50,- is verzending in Nederland gratis.
Bij besteding onder € 50,- wordt € 5,- in rekening gebracht.

Kan ik een artikel afhalen in de winkel?

Ja, dat kan door te kiezen voor “afhalen in de winkel”. U krijgt dan een orderbevestiging per email en kunt de artikelen dan passen zodra u in de winkel bent. We houden uw bestelling in dat geval maximaal drie dagen voor u op voorraad. Bent u in die tijd niet langs geweest om uw bestelling af te halen dan voegen we deze weer toe aan de voorraad.

RETOURNEREN

Hoe kan ik een artikel retourneren vanuit Nederland?

Meld via info@melangecompany.nl dat u een artikel wilt ruilen of retourneren. U ontvangt per email een retournummer en instructies voor retourzending. Na ontvangst van uw retourzending ontvangt u hiervan per email een bevestiging. Afhankelijk van uw wens ruilen wij het artikel of ontvangt u uw aankoopbedrag terug.

Uiteraard kunt u altijd gratis retourneren of ruilen in onze winkel. Bij retourneren in de winkel kunnen wij in de winkel geen geld uitbetalen, omdat wij zeer weinig contant geld in de winkels hebben en dit zal dus via de webshop teruggestort worden op uw bankrekeningnummer binnen 8 dagen. Ruilen in de winkel is wel mogelijk.

U krijgt 14 dagen bedenktijd na ontvangst van uw zending.

U mag kleding passen, maar niet dragen. Geretourneerde kleding die beschadigd is kunnen wij niet terugbetalen. Geretourneerde kleding waarvan alle originele kaartjes ontbreken kunnen wij helaas niet retour nemen. Geretourneerde kleding waarvan wij vermoeden dat deze toch is gedragen kunnen wij helaas niet retour nemen.

Hoe kan ik een artikel retourneren vanuit het buitenland?

Zie hierboven.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Na ontvangst van uw retourpakket storten we zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 dagen uw geld terug.

Kan ik een artikel ruilen?

U kunt binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakket een artikel ruilen. De retourkosten zijn voor uw rekening en wij sturen het nieuwe artikel in dat geval gratis op.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Ja, de kosten van een retourzending zijn geheel voor rekening van de afzender.

UITVERKOOP EN ACTIES

Wanneer begint de uitverkoop?

Daar is geen vaste datum voor en we bepalen vaak kort van tevoren wanneer de uitverkoop van start gaat, welke acties we gaan doen en hoelang deze gaat duren.

Krijg ik mijn geld terug bij een verhoogde kortingsactie?

Het is mogelijk dat kort na uw aankoop er een kortingsactie komt of dat het artikel verder afgeprijsd wordt. Helaas kunnen wij u het verschil niet terugbetalen.
Het is uw eigen keuze of u een artikel koopt of dat u wacht op een kortingsactie. Zeker in de uitverkoop gaat het vaak om enkele stuks per maat, dus dan is de kans groter dat een artikel uitverkocht is.

Klachten & Garantie

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Mocht er onverhoopt iets mis zijn gegaan met uw bestelling of heeft u een klacht over een artikel, dan willen wij dat altijd zo goed mogelijk oplossen. U kunt een email sturen naar info@melangecompany.nl met vermelding van uw bestelnummer en de reden van de klacht. Wij zullen na ontvangst van de klacht zo snel mogelijk antwoorden, meestal dezelfde werkdag, doch uiterlijk binnen 7 werkdagen.

Wat is mijn garantieperiode?

De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Doorgaans geldt een garantietermijn van 6 maanden. Slijtage bij normaal gebruik, verkleuring bij veelvuldig wassen en bijv. losrakende steentjes en kraaltjes zijn uitgesloten van de garantie.

Ik heb nog tips voor de webshop!

Heeft u nog goede tips of werkt er iets niet naar behoren? Dan horen wij dat graag. U kunt dit melden via een email naar info@melangecompany.nl.

Bedrijfsgegevens

Mélange Company
Kleine Breedstraat 4
9101 LB Dokkum
T: 0519 724 316
E: info@melangecompany.nl


Powered by Wingweb